
slow. ınterviews
ALMA RUSU & IOANA PĂUN
Fondatoare MioBio
Între 19 și 22 aprilie, Glamour te invită să iei parte la o serie de discuții revelatorii despre cum putem face pasul către un stil de viață sustenabil, alături de lideri ai industriilor care fac diferența, activiști, jurnaliști, antreprenori și consumatori
slow.
Luni, 19 aprilie, de la ora 17.00, ne dăm întâlnire la BUSINESS ON A MISSION. Cum se construiește un brand responsabil, o discuție cu Ioana Păun și Alma Rusu (fondatoare MioBio), Adela Chivărean (restaurator de bunuri culturale, The Wood Doctor), Maria Ianau (PR Manager Leaf & Notes) și Andreea Tron (fondatoare Atelier Tron)
slow.
Un brand pionier când vine vorba despre afaceri locale verzi este MioBio. Din 2009, acesta este unul dintre punctele de referință pe harta locală de produse cosmetice curate. A fost chiar primul magazin de profil din București, în prezent adunând mai bine de 45 de branduri - fie globale, de renume, fie de nișă sau românești
slow.

slow.
Chiar înaintea talk-ului nostru de luni, le-am invitat pe Alma Rusu și pe Ioana Păun, fondatoare MioBio, la o discuție despre frumusețe curată, sustenabilitate și, desigur, calea antreprenoriatului. Până atunci. nu uita să te înscrii la cât mai multe dintre panelurile slow.
slow.
slow.
Alma, Ioana, ce înseamnă pentru voi un stil de viață slow?
Deconectare și savurare. Încercăm să le facem pe ambele, măcar pe bucăți, și să ne smulgem pe cât de des se poate din tumult. Pentru că vremurile pe care le trăim, combinate cu antreprenoriatul, care ne ține mai tot timpul în priză, nu ne fac trecerea către slow living prea ușoară
Ne ajută însă firile noastre (în general) optimiste și faptul că amândouă ne bucurăm aproape copilărește de lucrurile mici care ne înconjoară, și asta dintotdeauna, încă din vremuri în care acest lucru nu se număra printre tehnicile de relaxare a minții. Ne însuflețim și entuziasmăm foarte ușor. În rest, încercăm să furăm momente de ieșit în natură, plimbat prin oraș, citit, gătit, desenat sau stat degeaba (asta ne iese, de fapt, rar)
slow.
Ce v-a determinat să puneți bazele unui business care urmează filosofia unei frumuseți curate?
În urmă cu mai bine de 12 ani ne doream să facem ceva împreună, dar la început nu știam decât că vrem să fie „ceva frumos și ceva curat”. Am ajuns relativ repede cu gândul la bio, pentru că eram deja consumatoare de produse naturale și ne-am îndreptat către cosmeticele organice
Or, în momentul în care am început cercetările și am intrat în contact cu diverși furnizori europeni, ne-a cuprins imediat entuziasmul. Asta pentru că în spatele producătorilor de cosmetice naturale se ascund istorii de viață frumoase și cuceritoare. Este un mediu prietenos, frumos și curat, exact așa cum ne-am dorit
slow.
Cum vedeți voi un business responsabil, conștient?
Este caracterizat prin corectitudine și respect. Atâta timp cât ești corect și respectuos față de tot și de toți care te înconjoară, lucrurile se întâmplă responsabil, fie că vorbim de oameni sau de mediu. Și dacă mai pui și suflet, atunci știi că rotița ta mică se învârte cu folos în angrenajul cel mare
slow.
Faceți o selecție riguroasă. Care sunt cerințele pe care trebuie să le respecte un brand pentru a se regăsi în MioBio?
Ingredientele și calitatea sunt pe primul loc și testăm tot timpul produsele înainte de a decide dacă le includem sau nu în portofoliu. Iar dacă ne plac și raportul calitate-preț este unul corect, următorul lucru la care ne uităm este ambalajul, din toate punctele de vedere. Le preferăm pe cele care au un impact minim sau 0 asupra mediului și care să ne și încânte ca design, pentru că ochiul este primul filtru prin care trecem absolut totul

slow.
slow.
La ce trebuie să fim atente atunci când ne dorim un produs de beauty curat/verde?
La lista de ingrediente, ceea ce, din păcate, este ușor de spus și mai greu de pus în practică. Pentru că ingredientele sunt multe, cu denumiri care mai de care mai complicate și e foarte ușor de pierdut șirul lor. Ca să nu mai spunem că, de pildă, un produs vegan nu înseamnă că este neapărat curat sau verde. Vegan în frumusețe nu are nicio legătură cu plantele și legumele
O formulă complet sintetică poate fi 100% vegană. Și invers: una 100% naturală poate conține ingrediente de origine animală. Prin urmare, nu e simplu, dar în mod cert formulele care poartă o certificare naturală/organică îndeplinesc criterii clare: nu conțin elemente petrochimice (parafină, uleiuri minerale, PEG (polietilen glicol), parabeni, silicon, filtre chimice UV, organisme modificate genetic, nanoparticule, coloranți sintetici, parfumuri artificiale și alte ingrediente, utilizate la scară largă în produsele convenționale


ediția a doua
slow.
o conferință despre sustenabilitate powered by Glamour ediția a doua 19 - 22 aprilie 2021 online via Zoom acces gratuit, numai pe bază de înscriere
slow.

Created with Newsroom AI
Go to page
We're sorry, it looks like your browser doesn't support this experience.