
Silvia Cristescu
Fashion Talk
Sfârșitul modei sau începutul unei noi ere?
_
În era internetului, a influencerilor și a Instagramului, ne întrebăm ce se mai întâmplă cu moda și oare ce vom mai purta peste câțiva ani?

Efectul Déjà-Vu

Moda a fost dintotdeauna sinonimă cu modernitatea, însă în ultimii ani, totul pare că a fost prezentat deja de nenumărate ori...
Și se pare că nu suntem singurele care se întreabă acest lucru:

Maria Grazia Chiuri în colecția sa haute couture pentru Dior pare să aibă aceeași dilemă.
_
În eseul său publicat în 1947, scriitorul american Bernard Rudofsky (PS: sursa de inspirație pentru colecția Dior) susținea că felul în care ne îmbrăcăm este strâns legat de convențiile sociale, multe dintre ele fiind deja demodate, fără scop și poate chiar dăunătoare sănătății.

Ne bucurăm că nu mai suntem obligate să purtăm așa ceva.
Ce-i drept e greu să vii cu ceva nou, când totul s-a inventat deja...

TUXEDO-UL PENTRU FEMEI?
Saint Laurent l-a inventat în 1966.

fUSTA mINI?
Cam tot în aceeași perioadă a apărut.

rOCHIILE TRANSPARENTE?
Cher le purta din anii ‘70.

ÎN 2005 HEDI SLIMANE INVENTEAZĂ JEANȘII SKINNY
și cam atunci a fost ultima oară când în modă a apărut cu adevărat o nouă piesă vestimentară.
Însă acest lucru se întâmplă și pentru că am găsit acea zonă de confort din care nu vrem să ieșim.

Ne îmbrăcăm casual din ‘90 încoace.
Nu că ar fi ceva rău în asta.
_
Să ne amintim de mamele noastre a căror garderobă era împărțită în două: hainele pentru birou - fuste creion, sacouri, cămași și hainele casual, pe care și le doreau cu adevărat să le poarte.

Personal, mă bucur că nu sunt obligată să port o uniformă zi de zi și nu mi-aș dori ca acest lucru să se schimbe vreodată. Chiar și ieșirile în oraș nu mai necesită două ore de pregătiri intense și ținute bine apretate. Deci totul depinde de tine, dacă vrei sau nu să urmezi tendințele sau dacă ai energia necesară să îți faci un outfit instagramabil.
ȘI DACĂ TOT VORBIM DESPRE INSTAGRAM...
#trending is the new trend
_
Tendințele nu mai vin de pe catwalk, dar asta nu înseamnă că au dispărut sau că și-au pierdut din importanță. Acum 20 de ani, industria modei avea cuvântul decisiv asupra lor. O dată la 6 luni la săptămâna modei, redactorii și buyerii aveau ocazia să vadă în exclusivitate colecțiile și să dicteze ce va fi la modă în următorul sezon.
Mulțumită internetului moda a trecut printr-un proces de democratizare.
_
Tendințele au început să ia naștere în online, în moda străzii, ca apoi să ajungă pe catwalk. să recunoaștem, de câte ori nu ne-am inspirat dintr-o imagine pe care am văzut-o în feed-ul de pe instagram și nu e nimic rău în asta.
În plus, moda nu mai înseamnă neapărat afișarea statului, ci este văzută mai mult ca o metodă de exprimare a individualității.
_
Însă nu ne pierdem speranța și ne gândim că poate în viitor, designerii vor profita de ultimele tehnologii de printare 3D sau vor recurge la materiale neconvenționale pentru a-și realiza cu adevărat ceva ce nu s-a mai văzut până acum. Cum ar fi:
Această rochie creată de Frederik Tjaerandsen
deși momentan aș spune că doar Lady Gaga ar putea să o poarte.

Sau o rochie care pare că te hipnotizează cu formele mișcătoare

Sau o rochie care pare desprinsă dintr-o altă galaxie.

sau pur și simplu ceva confortabil și extravagant pentru zilele când ți-ai dori să nu te dai jos din pat!
Sharing is caring
Nu uita să le arăți și prietenelor tale!
Go to page
We're sorry, it looks like your browser doesn't support this experience.