De Irina Munteanu

»

Interview

Regizorul Andrei Mîndru, despre fashion short-ul DIPLOMA 2020

New world

Ești pe cale să pășești într-o nouă lume în care „hainele se tranformă în povești prin mișcări fragmentate”, așa cum o descrie însuși regizorul ei. Andrei Mîndru și Gavrilă Fashion Tellers au lansat un nou proiect cinematografic creat în jurul generației tinere de artiști locali, prezenți în cadrul expoziției DIPLOMA.

Filmat într-un setting special, unde creațiile vestimentare se împletesc cu obiectele de artă și design, fashion short-ul adună la un loc cele mai bune proiecte de diplomă lucrate și finalizate în timpul lockdown-ului.

Andrei Mîndru se află la al doilea fashion film creat pentru DIPLOMA, așa că am vrut să aflăm direct de la el cum a decurs întreaga experiență.

Cum ai devenit interesat de regie și de ce ai decis să mergi către advertising și fashion?

Right time and place. Nu a fost neapărat o decizie, dar am început să fiu interesat cam după liceu. A urmat apoi o cursă lungă și neclară ca în orice carieră vocațională. Mi-a plăcut tot timpul zona comercială, advertising sau fashion, dar mai urmez și alte perspective.

Povestește-mi un pic despre noul tău proiect DIPLOMA 2020 Fashion Movie.

Am pornit cu câteva short-uri fashion pe care le-am făcut pentru absolvenții de la Universitatea de Arte, secțiunea Modă, pentru că îmi plăcea ideea de a face proiecte cu alți creativi aflați la început de drum. În 2019 i-am propus Alinei Gavrilă-Borțun să facem un fashion short cu ținutele de la DIPLOMA. Mi se părea interesantă selecția și punerea lor într-un context cât mai aparte - așa a apărut primul film DIPLOMA 2019 prin platforma Gavrila Fashion Tellers, cu susținerea Stay Sharp.

Pe set a fost fun și anul trecut, și anul acesta. E genul de proiect în care am avut full control de la început până la sfârșit, și în care i-am implicat pe colaboratorii mei preferați. Cred că fiecare și-a găsit ceva de care să se agațe, iar la final toate elementele s-au aliniat perfect.

Au fost multe provocări, iar cea mai mare, ca întotdeauna, este bugetul. Toți cei implicați au făcut muncă pro bono, dar cu toții au contribuit cu ce au avut mai bun. E tare când o idee reușește să entuziasmeze întreaga echipă care a depus un efort imens, cu zâmbetul pe buze și eyes on the prize.

Cum găsești echilibrul dintre a atinge obiectivul clientului și propria ta viziune artistică?

Cred că cele două elemente trebuie să ajungă întotdeauna la un punct comun. Chiar și la proiectele personale, obiectivul și viziunea sunt tot timpul diferite sau greu de îndeplinit individual. De aceea trebuie să faci compromisuri – ideal este să le faci pe cele care nu afectează calitatea proiectului.

Ai un proiect sau o temă cu care ți-ar plăcea să te mai întâlnești pe viitor?

Îmi doresc să mai fac proiecte pe partea de fashion, dar cred că cel mai tare mă intrigă tot formatele mai lungi, de tip serial sau film.