Andreea Grecu
Beauty Intel
Personalizarea în industria de beauty: o fantezie devenită realitate
_
Personalizarea este cuvântul de ordine în industria de beauty actuală, semn că am depășit de mult etapa cremei universale, bune la toate. Iar vestea bună este că mai avem încă multe de văzut!

De ce abia acum?
_
Că fiecare consumator în parte este unic a fost clar dintotdeauna pentru brandurile de beauty. Iar odată cu dezvoltarea tehnologiei, cu accesul tot mai facil la informații, consumatorii au devenit tot mai exigenți, iar abordarea universală în frumusețe a început să piardă teren în favoarea experiențelor personalizate.
Tânjim după experiențe cât mai personale _
Un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Stanford și cea din Chicago a arătat că includerea numelui unei persoane în subiectul e-mail-ului trimis către ea crește șansele de deschidere a mesajului cu 20%.

Acest principiu se aplică cu atât mai mult în domeniul frumuseții, unde fiecare produs este în mod inerent personal și conceput să arate diferit de la o persoană la alta.
_
„Consumatorul pasionat de frumusețe nu dorește să fie etichetat sau să urmeze conceptul de «produs potrivit tuturor» astfel că brandurile trebuie să reflecte diversitatea clienților lor”, susținea Andrew McDougall, analist global în domeniul frumuseții la agenția de cercetare Mintel pentru publicația profesională In-Cosmetics.

„Ei trebuie să fie atenți la persoanele de toate formele, vârstele, culorile, genurile și stilul de viață.”
Și iată că au făcut-o în cele din urmă!

Clinique iD
Clinique a înțeles asta încă de acum 50 de ani când a introdus pentru prima dată ideea unei rutine personalizate pentru îngrijirea pielii cu legendarul sistem 3-Step. 50 de ani mai târziu, brandul inaugurează o nouă eră a personalizării cu gama Clinique iD.
Aceasta îți permite să îți combini o bază hidratantă, potrivită cu tipul tău de ten, cu un cartuș cu ingrediente active țintite spre probleme specifice ale pielii, în 15 combinații posibile.

Neutrogena a lansat o mască de față tip șervețel printată 3D prin intermediul aplicației MaskID
care ia exact dimensiunea feței tale pentru ca produsul să nu mai ajungă în zonele nedorite.

„Aceeași tehnologie de recunoaștere facială care vă permite să vă deblocați iPhone-ul ne permite de asemenea să scanăm și să creăm un model 3D al feței dumneavoastră în aplicația noastră", spune Michael Southall, lider mondial în cercetare și dezvoltare pentru frumusețe tech și dispozitive la Johnson & Johnson.
_
În plus, Neutrogena are și un accesoriu pentru iPhone, 360 Skin Scanner, care utilizează senzori pentru a măsura nivelurile de hidratare pe diferite părți ale feței și tehnologia imagistică pentru a urmări adâncimea ridurilor și dimensiunea porilor. Pe baza acestor citiri, noua aplicație MaskID va recomanda combinații de ingrediente pentru diferite zone faciale.
Custome D.O.S.E. (Diagnostic Optimization Serum Experience)
Serviciul lansat de brandul Skinceuticals este personalizarea supremă în materie de produse de skincare. În doar 10 minute, tu și un dermatolog puteți mixa o formulă personalizată, determinată de nu mai puțini de 85.000 de algoritmi, cu 48 de combinații posibile de serum.


Un serum custom-made
Brandul japonez Shiseido a dezvoltat un sistem similar care poate determina textura pielii, porii și nivelul de hidratare cu o fotografie simplă, chiar ținând cont de variabile cum ar fi temperatura, umiditatea și... ciclul menstrual. De acolo, o mașinărie distribuie combinația corectă de serum și cremă.
Smart skincare
Noile device-uri FOREO urmează și ele trendul personalizării prin aplicația FOREO For You. Ea ghidează utilizatorii în patru zone specifice ale feței pentru a citi nivelul de hidratare, iar apoi algoritmul său sofisticat creează un program personalizat de curățare prin pulsațiile T-sonic, care se sincronizează direct cu peria.
Personalizarea nu se oprește nici când vine vorba de machiaj
Scanarea culorii tenului cu ajutorul unui device smart pentru a identifica nuanța perfectă de la un anumit fond de ten nu mai este doar o fantezie.

Cel mai bun prieten al fondului de ten
Estée Lauder oferă acest serviciu cu ajutorul device-ului iMatch Shade Finder disponibil în unele magazine. Acesta face trei fotografii în trei zone diferite ale feței, pentru ca apoi să le analizeze și să îți indice nuanța care ți se potrivește la fondurile de ten ale brandului.

Și CoverGirl a pus la îndemână acest serviciu, chiar pe propriul telefon, prin intermediul aplicației Custom Blend.
Pe baza unui video 180° care se adapta la lumină atunci când îți făceai un selfie, aplicația identifica subtonul și culoarea pielii tale. După câteva întrebări și o scanare rapidă, calcula amestecul tău personalizat și îl expedia spre tine, ba chiar și cu numele tău scris pe ea cât să simți cu adevărat că e special pentru tine.

thank you for reading!
Spune-le și prietenelor tale despre aceste invenții!
Go to page
We're sorry, it looks like your browser doesn't support this experience.