
De Amalia Dobre
Love BRANDS
AFMF
Continuăm seria Love Brands și ne oprim un pic la AFMF, „furnizorul“ nostru local de piese din denim.
Am stat de vorbă cu Ana Florea, designerul responsabil pentru jachetele supradimen-sionate, rochiile midi cu capse, overallurile tie-dye și mai toate piesele din denim pe care le avem acum pe wish list, despre cum s-a adaptat situației actuale și despre micile plăceri nevinovate care o animă zilele acestea.


CE FĂCEA AFMF CÂND A ÎNCEPUT PANDEMIA LA NOI?
AFMF avea planuri mari pentru 2020. Începusem anul cu forțe proaspete și mult entuziasm. Poate că anul 2019 nu a fost un an neapărat bun din punctul de vedere al entuziasmului personal. Cred că, într-un fel, a fost firesc, AFMF există deja de câțiva ani, și este probabil normal din cauza oboselii și a rutinei zilnice să mă mai confrunt și cu ceva lipsă de entuziasm.

2020 se anunța a fi un an bun. Îmi regasisem plăcerea și mă regăsisem pe mine, iar pentru anul acesta îmi doream mai mult curaj, o mai bună vizibilitate în afara țării, în Europa.
Îmi doream și eram în discuții cu parteneri noi pe zona de vânzări, atât online, cât și în showroom-uri și magazine cu locație fizică. Tot la începutul anului am fost contactați de Vogue UK și, astfel, anul a început frumos și optimist pentru AFMF. Am muncit mult și nu am crezut niciodată că AFMF va ajunge aici.


Cum se desfășoară acum tot procesul creativ? Cum lucrezi?
Lucrez de acasă, la telefon sau pe Skype, cu colabora-torii. AFMF merge înainte, evident însă că în această perioada am avut și avem întârzieri în procesul de producție, cu livrarea materialelor etc.
O parte dintre furnizorii italieni de țesături au suspendat activitatea sau lucrează la capacitate redusă. Avem noroc că funcționează însă serviciile de curierat.


Ce face acum AFMF?
De ceva timp, am renunțat la showroom și am mutat toată activitatea online. Venind din zona IT, consider că oricum acesta este viitorul, deși, sunt de acord, este frumos să te plimbi prin magazine, să probezi, să atingi materialele. Mai mult, chiar piesele AFMF cred că sunt mai degrabă de văzut în realitate și de atins, decât comercializate online.

Cu toate acestea, cred că ne îndreptăm spre o eră și mai orientată către online decât cea de până acum.

AFMF este un brand care produce piese din denim, în mare parte. Datorită tipologiei produsului, nu se pot confecționa puține piese. Astfel, în acest moment, avem stoc și, mai mult, am primit stoc nou de piese din denim pentru această primăvară și vară (atât pentru modele existente deja pe site-ul AFMF, cât și modele noi).
AFMF nu mai lansează colecții, ci mini serii. Denimul este atemporal, versatil și deci consider neportivit modul în care, în industrie, se lansează două-patru colecții pe an.
Am dorit o abordare personalizată. O pereche de pantaloni dintr-o colecție de primăvară poate fi purtată și toamna, și iarnă (poate și vara, depinde) – și pot fi mai multe exemple în acest sens. Practic, denimul nu va ieși din uz, ca să nu zic din modă, și cred că AFMF are produsul potrivit pentru continuitate.
Întotdeauna ne-am concentrat să creăm produse versatile, durabile și de calitate. Pentru livrări avem o colaborare cu servicii de curierat, care funcționează normal în această perioada.

Cum se vede de la tine această nouă realitate a industriei modei?
Se vede ca o rearanjare, poate, a industriei. Nu este neapărat ceva rău. Nu sunt însă convinsă că, pe viitor, oamenii se vor întoarce neapărat către un produs de calitate, produs local etc. Mi-ar plăcea să cred că va fi așa, că vom avea un consumator mai conștient care să caute calitate și nu cantitate. Rămâne de văzut.


Ce te animă zilele acestea?
Mă animă motanul meu Boris, gândul la sandalele pe care mi le-am comandat și pe care le aștept să sosească din moment in moment, schimbul de wish list-uri cu prietenele mele, să ud florile și să-mi beau cafeaua pe terasă.

Un sfat bun pe care l-ai primit de la cineva în perioada aceasta.
Să mă concentrez pe muncă și hobby și să evit știrile de la TV, să le verific doar o dată pe zi.

Descoperă mai multe povești în newsletterul nostru!
Go to page
We're sorry, it looks like your browser doesn't support this experience.