DE Irina Munteanu

love brands

Plantropic


Continuăm seria Love Brands și ne oprim la sursa noastră preferată de plante tropicale și ghivece speciale: Plantropic.


Dacă îi urmărești pe Instagram, sigur ți-au alimentat deja pasiunea pentru plante. Iar dacă ești abia la început, te sfătuim să îți faci loc în apartament – vei avea nevoie. Am stat de vorbă cu Cătălina Marcu, fondatoarea Plantropic, despre felul în care alege plantele, cea mai cumpărată (și iubită) dintre ele și schimbările pe care le-a produs pandemia în cazul afacerii ei.

Cum a început afacerea ta? Care este povestea Plantropic?




Ideea de a avea un magazin online cu plante de apartament a apărut acum doi ani și jumătate. Apoi a urmat research. Mult research și luni în care am stat cu nasul în diverse articole legate de plante de apartament, specii, origini, magazine din America și din vestul Europei și am studiat tot mai intens – la început fenomenul (de unde nevoia, ce e special, ce aduc) și mai apoi plantele în sine.


Au urmat website-ul, pozele, domeniul, firma, logo-ul și plantele. Începutul a fost timid pentru că Plantropic era un proiect demarat înaintea vremii lui; doi ani jumătate mai târziu avem clienți care revin, ne-am specializat pe plante tropicale cu foliaj special, încercăm să aducem cât mai des rarități și am reușit să formăm o comunitate în jurul Plantropic pentru care suntem recunoscători.


Cum arată procesul vostru de selecție a plantelor?




Plantele sunt ușor de împărțit în două categorii. Cele nelipsite din stoc - pe multe dintre ele le-am avut de la bun început pentru că cererea este constantă, iar când le-am selectat pentru prima dată aveam un wishlist bine definit cu ce se poate aduce mai mereu, indiferent de sezon. A doua categorie a apărut când am întrebat oamenii care ne urmăreau pe Instagram.


Am făcut poll-uri constant sau story-uri în care îi rugam să ne zică ce ar vrea să aducem, ori ce au ei în wishlistul personal. Răspunsurile care se regăseau cel mai des au trecut automat în lista scurtă pentru a le aduce în shop. Totodată ne-am dat seama că aceasta este metoda cea mai eficientă, fiindcă ce intră în shop este și cerut, și cumpărat. Ajută mult Instagramul în sine, conturile unor oameni pasionați de plante de apartament și rare, dar și anumite magazine din Europa.

Care este cea mai iubită sau cumpărată plantă de pe Plantropic?




Cu siguranță Maranta, probabil și pentru că nu a lipsit (aproape) niciodată din stoc, dar și datorită foliajului catifelat, cu dungi roz.


Nu știm dacă este cea mai iubită, dar are toate motivele din lume să te facă să o iubești – este ușor de îngrijit, nu e toxică pentru animale, face frunze noi destul de des și are un foliaj care te fascinează în fiecare zi.

Cum alegeți ceramiștii cu care colaborați pentru seria de ghivece speciale și cine sunt aceștia?




Fiecare colaborare a pornit de la ceea ce făceau ceramiștii și stilul obiectelor create. Întotdeauna a contat cel mai mult viziunea artistică propusă de ei.



Prima colaborare a fost cu Studio MUD, iar pe Roxana o știam de la diverse târguri, prin obiectele delicate de ceramică, așa că mi-am dorit mult ca prima colaborare să fie cu ea.



Mai apoi am descoperit pe Instagram contul @tactilutil și după o vizită în atelierul Iulianei, am ales texturi și modele potrivite pentru noile ghivece Plantropic.



Ultima colaborare s-a extins de-a lungul a trei colecții alături de Andrei de la Tataie Studio și a început la recomandarea Wandei Hutira, care ne-a sugerat ghivecele lor printate 3D.


Zis și făcut, am început cu colecția Origami a lui Andrei, care a ajuns în shop în trei variante – beige, somon, negru. Acum ne gândim la o serie permanentă de ghivece din lut roșu, românesc, cu dimensiuni standard, fiindcă ne-am dorit o alternativă sustenabilă și accesibilă pentru măștile de ceramică produse mass-market. Prototipurile au deja parte de confirmare și în curând le vom avea disponibile pe termen lung.

Ce schimbări a produs pandemia în cazul brandului Plantropic?



Pandemia ne-a dat de înțeles că trebuie să continuăm ceea ce facem, pentru că lockdown-ul a venit la pachet cu o creștere a comenzilor.


Natura lipsea din viețile oamenilor așa că ne-am bucurat că am putut fi acolo și suplini acea nevoie prin plantele noastre.


Cea mai mare schimbare făcută în lockdown, adoptată pe termen lung, a fost renunțarea la plata prin numerar la livrare (excepțiile se fac doar în cazul livrărilor din țară fiindcă sunt intermediate de livratorii firmei de curierat și a unor cazuri aparte în București). De asemenea, am observat o schimbare în comportamentul de achiziție, oamenii fiind mult mai deschiși acum la a comanda online plante de apartament.

Ce mai pregătiți acum?




În câteva cuvinte: plante noi, stocuri constante pentru unele dintre ele și alte rarități în viitorul apropiat. Deși plănuisem pentru primăvara și vara acestui an evenimente în spațiul unde ținem plantele (o casă cu o curte încăpătoare, în zona Ștefan cel Mare), evident, acest lucru nu a fost posibil. Așa că planurile sunt încă acolo și așteaptă să fie scoase din sertar și organizate cu precauție. În plus, spre finalul anului ne dorim și o nouă colaborare în materie de ghivece de ceramică.