
DE AMALIA DOBRE
love brands
IOANA CIOLACU
Continuăm seria Love Brands și ne oprim un pic în atelierul Ioanei Ciolacu, care ne-a povestit despre cum s-a adaptat brandul ei noilor condiții de lucru, dar și despre grădinărit, o activitate pe care a redescoperit-o în această perioadă.

CE se întâmpla în atelierul și în showroom-ul tău când a început pandemia la noi?
La început de martie, pregăteam de zor colecția care urma să fie prezentată la Iași, în cadrul Romanian Creative Week, dar și prima rochie complet reciclată care urma să intre, tot în mai, în selecția Romanian Design Week. În paralel începeam să văd o creștere organică a comenzilor, încă din februarie.

CE se întâmplă Acum?
Primul gând în ceea ce privește o oarecare strategie de criză a fost că va trebui să ne adaptăm. Prima măsură a fost să închidem temporar showroom-ul din Berthelot și să luăm măsuri de protecție. Ne gândeam că în cazul în care vom avea de suferit financiar, va trebui să renunțăm la showroom și să ne restrângem.


Totuși, în paralel, comenzile începeau să fie din ce în ce mai multe pe plan internațional, dar și să se mențină pe plan local.
Ne-am dat seama repede că în cazul nostru, trendul consumatorului funcționează exact invers, fără să fi făcut noi vreun artificiu de marketing. Așa că am păstrat comunicarea pe social media la fel ca înainte – uniform, neintrusiv, calm, curat.

Deși am apreciat reinventarea multora în această perioada, am simțit că pentru noi, să rămânem constanți este nu doar true to brand, dar are și un iz de stabilitate online.
Comenzile au crescut foarte mult și asta înseamnă că lucrăm mult mai intens, având în vedere că staff-ul și furnizorii nu lucrează la capacitate maximă. Acum lucrez la o mică selecție de haine de vară, în spiritul acestei perioade, care va acoperi strictul necesar pentru sezon.

Ce te-a ajutat cel mai mult să-ți păstrezi motivația în perioada aceasta?
În primul rând, pe plan profesional, faptul că am muncit zi-lumină a fost o motivație în sine. Dar dincolo de asta, faptul că lumea a încetinit un pic a fost benefic pentru tot ce înseamnă mediu înconjurător și, dincolo de tragedia momentului, am încercat să văd partea pozitivă a situației.


Cum se vede de la tine această nouă realitate a industriei modei?
Sper doar că oamenii să nu uite rapid această perioada și să înceapă să facă aceleași greșeli - a felului în care consumă, la frecvența la care consumă și până la ce consumă. Pe de cealaltă parte, sper că acest gen de comportament să nu fie satisfăcut de branduri.
Deja am observat cum oamenii, în pandemie, și-au schimbat prioritățile de consum, făcând loc brandurilor care oferă mai mult decât o iluzie.

Un moment-cheie din care ai învățat ceva util în perioada aceasta.
Că pot face mai mult decât îmi imaginam, pe plan profesional și că e esențial să rămâi flexibil. Iar pe plan personal, am redescoperit că îmi face o mare plăcere să lucrez cu mâinile, așa că m am ocupat în timpul liber cu replantări, plivit, revitalizat pământul. Getting dirty is fun.


Ce te animă zilele acestea?
Perspectiva câtorva zile la mal de apă sau la munte și, din punct de vedere profesional, clădirea unor noi paradigme în industrie.

Descoperă mai multe povești în newsletterul nostru!
Go to page
We're sorry, it looks like your browser doesn't support this experience.