




Fapte pentru un viitor mai bun
Educație
incluzivă
de calitate



Când oamenii primesc educația de care au nevoie, se bucură de un stil de viață mai bun, de oportunități egale și încep să contribuie semnificativ în comunitatea lor: sunt mai deschiși să se implice, să își pună în aplicare cunoștințele și să dea o mână de ajutor pentru a construi societatea în care ne dorim cu toții să trăim.
Un viitor mai bun pentru noi și generațiile următoare înseamnă
o educație de calitate.





Lidl RomÂnia
De aceea,
sprijină organizațiile care se concentrează pe educație incluzivă și finanțează programe din toate ariile educației, de la educație timpurie până la programe derulate în școli și licee, dar și acțiuni care se adresează profesorilor și directorilor de școli din comunitățile vulnerabile din România.





De la UNICEF, Teach for Romania, World Vision și Salvații Copiii, la ONG-uri locale precum Asociația pentru Valori în Educație sau Centrul Step by Step,
te invităm să descoperi câteva dintre demersurile educative sprijinite de Lidl România pentru o dezvoltare durabilă a societății noastre.




investițiile strategice în domeniul educației sunt extrem de necesare.
Parteneriatul Lidl România cu Centrul Step by Step a apărut din dorința de a oferi șanse egale tuturor, indiferent de unde provin.
În comunităţile defavorizate, acolo unde interesul pentru educație este scăzut, iar abandonul şcolar este crescut,




În ianuarie 2021, a fost lansată
www.educatietimpurie.net
„Educația Timpurie este iubire!”,
prima inițiativă din țara noastră care promovează beneficiile pe care educația timpurie le aduce în dezvoltarea copiilor și a societății.
Astfel, a fost lansată și platforma
o sursă de informare complexă și gratuită pentru publicul larg.




În plus, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2021, clienții Lidl s-au implicat în susținerea Centrului Step by Step, în cadrul campaniei de donații de la casele de marcat din magazinele din toată țara ale retailerului.
Împreună au donat 210.000 de lei pentru ca Centrul Step by Step să dezvolte sisteme de training care să ajute la dezvoltarea abilităților profesionale ale cadrelor didactice specializate în educația timpurie.




Conform raportului „Bunăstarea Copilului din Mediul Rural”, lansat de Fundaţia World Vision România în 2020,
Efectele negative ale unei alimentații precare se văd atât asupra sănătății, cât și asupra randamentului școlar scăzut. Abandonul școlar în rândul copiilor din medii vulnerabile poate fi însă combătut.
1 din 10 copii din mediul rural merge la culcare flămând în fiecare seară.




O arată programul „Pâine și Mâine”, demarat de World Vision și susținut de Lidl România încă din faza pilot (2016), care își propune să contribuie la dezvoltarea copiilor prin demersuri incluzive: o masă caldă pe zi, ajutor la teme, activități educative și de abilități de viață, alfabetizare digitală și ateliere creative.
Toate acestea s-au reflectat în rezultatele copiilor care au beneficiat de program în anul școlar 2019 – 2020: 70% dintre copii au primit calificative mai bune, 67% dintre ei și-au îmbunătățit rezultatele la Matematică, iar 70% la Limba Română.




prin colaborarea Lidl România și Salvați Copiii, mai exact prin programul „Acces la educație pentru o viață mai bună”,
o inițiativă desfășurată în București, Cluj și Târgoviște. De la programe de tip after-school sau de continuare a școlii pentru cei care au abandonat-o, activități de timp liber și extrașcolare, sprijin material sau consiliere socială, copiilor din aceste comunități li s-a facilitat accesul la o educație de calitate.
Un alt demers important de a preveni și reduce abandonul școlar a apărut





rezultatele nu au întârziat să apară:
Clienții magazinelor Lidl România sunt și ei implicați în cauzele pe care le susține compania și în inițiativele pe care le are în derulare. Amplasând urne pentru donații la casele de marcat din toate magazinele,
În perioada 17 – 30 august 2020, la achiziționarea oricărui produs din gama „Școala în coolori vesele”, Lidl România a donat câte 1 leu către programul Teach for Romania, reușind să adune un total de 1.300.00 lei. Astfel, cu ajutorul clienților, pentru al patrulea an consecutiv, Lidl a reușit să susțină recrutarea și formarea cadrelor didactice din 28 de comunități vulnerabile, pentru a putea oferi educație de calitate celor peste 2.500 de copii beneficiari ai proiectului.




Timp de 5 ani, de la demararea parteneriatului strategic cu Teach for Romania și până în prezent, Lidl România, alături de clienții săi, a donat către organizație peste 5.000.000 lei, pentru a facilita accesul la educație de calitate copiilor din medii vulnerabile.
De altfel, doar în 2021 au donat împreună 1.300.000 de lei pentru recrutarea, formarea și susținerea unei noi generații de profesori Teach for Romania.






În cadrul campaniei începute în ianuarie 2020, împreună cu clienții, Lidl România a reușit să doneze 400.000 lei pentru programul Edu Networks. Rezultatul? Peste 64.000 de copii din 100 de școli din mediul rural au primit acces la educație de calitate printr-o colaborare cu specialiști în educație și în business.
Tot în 2020, în perioada 1 iulie – 31 decembrie, clienții magazinelor Lidl s-au implicat în susținerea organizației World Vision România, prin donații la casele de marcat. În acest fel, s-au strâns peste 96.000 lei, sumă ce a fost apoi suplimentată până la valoarea de 195.000 lei, cu scopul de a reamenaja școlile din zone defavorizate.

o serie de articole creată împreună cu Lidl România, despre faptele care produc schimbarea în comunități. De la reducerea poluării cu plastic a mediului și investiții în educație timpurie, la transport cu impact mai redus asupra mediului și produse cu certificări din domeniul sustenabilității, compania demonstrează că lucrurile se pot schimba în bine, faptă cu faptă.
Acesta a fost al
doilea episod din
„Fapte pentru
un viitor mai bun”,
Created with Newsroom AI
Go to page
We're sorry, it looks like your browser doesn't support this experience.