
De Mădălina Ionescu
»
Interview
De vorbă cu Tata Harper, fondatoarea brandului omonim de skincare
Green ambition
»
Îți facem cunoștință cu „The Queen of Green”, așa cum este supranumită Tata Harper, pionier în domeniu și fondatoarea primului brand de lux din sfera frumuseții curate.
Am stat cu ochii pe Tata Harper Skincare ceva vreme, apoi am încercat câteva formule care au întrecut orice așteptare pe care o aveam de la un brand de skincare clean. Simplu spus: produsele lor au ridicat ștacheta. Simțitor. Ăsta e motivul pentru care mi-am dorit să stau de vorbă cu Tata Harper. CEO, mamă singură (a trei copii), fermier în Vermont și activistă, Tata povestește despre începuturi, provocări, îngrijire tip farm-to-face și sustenabilitate.

Care-i povestea Tata Harper Skincare?
M-am născut în Columbia și tot acolo am fost crescută de mama și bunica, care erau de-a dreptul obsedate de frumusețe. După liceu, am vrut să studiez moda, dar mama m-a încurajat să urmez o facultate în Mexic pentru a deveni inginer industrial. Locuiam în Miami pe vremea când tatăl meu vitreg a fost diagnosticat cu cancer, așa că m-am întors frecvent în Columbia, pentru a o ajuta pe mama să-l îngrijească.
Atunci ne-am schimbat complet stilul de viață, iar eu am început să examinez tot ce aplicam pe piele, pe corp. Am hotărât să înlocuiesc toate produsele pe care le foloseam zi de zi cu alternative naturale, inclusiv pe cele de lux. Din păcate, nu am prea găsit produse naturale care să ofere rezultatele și experiența premium pe care le căutam, așa că am decis să-mi creez propriile formule.
Tot în aceeași perioadă am cumpărat o fermă în Vermont pentru a evada din haosul orașului, fermă care, mai târziu, avea să devină locul în care produceam totul manual, de la formulare și până la produsul final. De ce am făcut asta? Pentru că, studiind tot ceea ce aplicasem pe piele până în acel moment, am descoperit, cu o mare dezamăgire, că multe compoziții conțineau tot felul de ingrediente toxice, precum antigel — care este pentru mașini, nu pentru piele.
Când am început să creez formulele, nu am căutat să reproduc variante existente deja pe piață. Filosofia mea a fost să confer industriei un nou început, cu produse extrem de eficiente și de lux, dar care sunt lipsite total de ingrediente sintetice și dăunătoare. Cred că oamenii merită o rutină de îngrijire care oferă cele mai bune rezultate, fără a le fi pusă sănătatea în pericol. Promovez un stil de viață modern, natural, axat pe sănătate și dedicat siguranței, onestității și durabilității, dar acest lucru nu se oprește la produsele noastre, ci continuă și în felul în care tratăm planeta.

Ai crescut într-o casă plină de femei - bunica ta obișnuia să organizeze tot felul de sesiuni spa. Cum au influențat aceste experiențe brandul pe care l-ai creat?
Comunitatea din Barranquilla, Columbia, în care am crescut, este înconjurată de o cultură latină vibrantă unică, care, da, a avut un impact major în cine am devenit ca om, ca femeie, în cine sunt astăzi. Imaginează-ți că eram o tânără într-o gospodărie plină de femei puternice, antreprenoriale, care iubeau frumusețea — în total, suntem 35 de veri, dintre care 20 sunt femei.
O priveam cum le învață pe femei să aibă grijă de pielea lor și observam cât de încrezătoare și frumoase se simțeau acestea după fiecare tratament aplicat de bunica. Am văzut apoi cum toate ajungeau să-și îmbrățișeze individualitatea și să fie cele mai bune versiuni ale lor și așa am crescut, cu această apreciere față de propria frumusețe.
Prin urmare, odată ce primele mele produse au prins contur, nici nu mi-am imaginat o altă modalitate de a vedea cât de eficiente sunt decât prin modelul bunicii: petreceri spa. Mi-am invitat prietenii apropiați și familia, le-am prezentat ritualurile pe care le-am creat, le-am ascultat părerile, apoi, prin tehnica trial & error, a rezultat o linie de produse cu performanțe ridicate și cu rezultate incredibile.

Astăzi, unele dintre momentele mele preferate sunt cursurile de beauty pe care le țin, pentru că mă împlinește să știu că ajut femeile să fie încrezătoare în propria piele.
Să vorbim și despre produse. Toate sunt realizate manual și multe dintre ingrediente sunt cultivate chiar la ferma ta din Vermont. De ce îngrijire farm-fresh?
La Tata Harper Skincare încercăm să contestăm presupunerea că „natural” înseamnă mai puțin eficient. Suntem complet integrați vertical, deci noi culegem, noi formulăm, noi umplem recipientele, noi livrăm. Totul se întâmplă la ferma din Vermont. Chiar și recipientele noastre verzi sunt realizate de un angajat, aici. Nu externalizăm producția, nu există scurtături, așa ne asigurăm că nu există niciun compromis.
Produsele noastre nu sunt subcontractate unei terțe părți care să ne ceară să producem minimumuri, fapt care le-ar afecta formulele. În schimb, funcționăm ca o companie alimentară auto-distribuită, astfel încât să fim siguri că livrăm întotdeauna cel mai fresh produs. Am ajuns aici cu greu și după un timp îndelungat, dar pentru noi este singurul mod posibil.
Am refuzat să folosim substanțe chimice sintetice sau periculoase, indiferent că-i vorba despre propriile procese de extracție sau ingredientele pe care le cumpărăm de la furnizorii noștri din întreaga lume. Tot ce cultivăm la fermă este cules manual, apoi uscat complet. Apoi trece printr-un proces numit „garbling”, în care ingredientele sunt descompuse cu mâna, prin frecare, pentru ca, ulterior, să folosim un ulei special, să încălzim mixul și să extragem toate uleiurile esențiale și substanțele nutritive cheie.

Compoziția obținută este strecurată și devine complexul nostru de înfrumusețare „Estate Grown”, înainte de-a fi îmbuteliată și expediată. Procedeul se numește „farm-to-face”, căci folosim ingrediente naturale, originale și realizăm produse care sunt 100% proaspete atunci când ajung la clienți. Produsele tradiționale de îngrijire conțin ingrediente sintetice, care sunt de fapt mai ieftine, mai ușor de prelucrat, se bazează pe mulți conservanți. Așa că atunci când le cumperi, este posibil să fi fost pe raft deja de vreo doi ani.
Deși tehnica este complexă și meticuloasă, este unică, pentru că putem controla fiecare etapă de producție, chiar la ferma noastră, și așa ne asigurăm că oferim formule cât mai fresh și mai eficiente. Prospețimea este importantă, deoarece, pe măsură ce un produs îmbătrânește, ingredientele sale se degradează, se descompun și nu mai sunt astfel sinonime cu beneficiile pentru care au fost destinate.

Dincolo de formule în sine, un lucru care mă mai atrage teribil la Tata Harper Skincare este și parfumul unic. Care este secretul?
Ce miroși este un buchet de flori, este mirosul fiecărui ingredient natural din compoziție. De asemenea, fiecare produs în parte conține și un amestec de uleiuri esențiale, de calitate clinică, realizat folosind principiile aromaterapiei holistice. Asta înseamnă că produsele nu doar că îmbunătățesc calitatea pielii, ba chiar vin la pachet și cu proprietăți senzoriale, contribuind la menținerea bunăstării emoționale și spirituale.
Care e definiția sustenabilității în viziunea Tata Harper?
Pentru noi, sustenabilitatea nu se referă la marketing, ci la modul în care am definit mereu business-ul. Nu poți fi o companie responsabilă fără produse ecologice. Asta înseamnă că, de la ingrediente și producție, până la ambalare, trebuie să ținem cont de sănătatea mediului înconjurător. Dincolo de toate recipientele din sticlă, cutiile sunt fabricate din hârtie certificată ce provine din păduri gestionate în mod durabil. Apoi, folosim cerneală de soia biodegradabilă pentru inscripții și așa reducem semnificativ amprenta pe care o lăsăm.
Vrem să fim din ce în ce mai responsabili, așa că am regândit practicile de ambalare și putem să spunem cu mândrie că am lansat primul nostru produs reîncărcabil, crema hidratantă Water-Lock. Pentru noi, viitorul durabilității înseamnă să spunem „Stop!” produselor de unică folosință.

Lucrăm la tehnica refillable de ceva vreme. Pentru început o vom integra în produsele noastre bestseller, apoi o vom extinde către toată gama.
Care ar fi o concepție greșită cu privire la produsele naturale și organice pe care ai tot auzit-o de-a lungul anilor?
O să spun două. Prima: că aceste produse nu sunt eficiente. Apoi, ar mai fi concepția învechită conform căreia produsele naturale nu asigură aceleași beneficii pentru piele. Dar pentru noi, conexiunea cu oamenii a inclus dintotdeauna factorul de educație. Construirea încrederii prin transparență și un mesaj de neclintit. Pentru un brand care de-abia se lansa, educația a fost cheia intrării pe piața frumuseții.
La început, pentru multă lume, comercianți sau clienți, a fost ca o limbă străină, pentru că tărâmul frumuseții naturale era încă nebătătorit. Totul a început ca o spargere a miturilor - a trebuit să dăm vestea că există substanțe toxice, precum antigelul despre care am zis mai devreme. Atunci când spunem că suntem angajați în practici netoxice și ecologice, o spunem pe bune.

Produsele Tata Harper Skincare sunt disponibile exclusiv în boutique-ul Madison absolute beauty.
Go to page
We're sorry, it looks like your browser doesn't support this experience.