De Mădălina Ionescu

Sustainable Beauty

Fără exces de apă? Da, se poate!


Poate că sună surprinzător, însă una dintre resursele naturale exploatate abuziv, fiind deci pe cale să se epuizeze, este apa potabilă. Ce face industria de beauty în acest sens?


Potrivit firmei de cercetare de piață Mintel, în deceniul următor apa va fi considerată un lux. Predicția pare dramatică, dar subliniază criza globală din jurul acestei resurse naturale. Alte studii recente arată că, în următorii cinci ani, două treimi din populația lumii vor avea dificultăți în aprovizionarea cu apă potabilă.


Dacă nu obișnuiești să studiezi lista de ingrediente de pe ambalajele produselor, te anunț că, de cele mai multe ori, pe primul loc se află apa.

de ce?

În general, ordinea ingredientelor este dictată de proporții. Cum apa acoperă 60% - 80% din compozițiile produselor, ocupă locul fruntaș.

altfel spus...

Apa este folosită ca bază, iar restul ingredientelor – acidul hialuronic, extractele din plante, uleiurile hrănitoare etc. – o completează.


Și mai multă apă este folosită în procesele de fabricație.

ce face industria de beauty?


A devenit conștientă de efectele nocive asupra planetei. Astfel, printre primele care au lansat formule water-free au fost brandurile asiatice, urmate apoi de cele din Vest.


La nivel de grupuri, Unilever a redus abstractizarea apei în procesul de fabricație cu mai mult de 40%, iar L'Oréal urmărește să ajungă la o reducere de 60% a consumului de apă pentru fiecare produs finit până la finalul anului.


Mai mult, Love Beauty & Planet (brand sub umbrela Unilever) a anunțat că va lansa în curând o gamă pentru îngrijirea părului, care va conține cu 50% mai puțină apă în fiecare produs finit. Procesul tehnologic va fi, la fel, sinonim cu 50% mai puțină apă folosită.


De asemenea, în laboratoarele Parfums Christian Dior a fost diminuată folosirea apei cu până la 70%, prin optimizarea procesului de curățare în timpul producției. Ceea ce a dus, de altfel, și la diminuarea utilizării de curent electric.


Apoi, Avon a lansat anul trecut gama Distillery, care conține șapte produse, dintre care cinci sunt waterless. Recent, brandul a anunțat că va lansa și o linie de machiaj cu pigmenți performanți, tot waterless.


Alte branduri acționează prin donații care sprijină comunități deficitare în apă. Un exemplu este proiectul Acqua for Life al Giorgio Armani, realizat cu sprijinul UNICEF, care a făcut posibil accesul la apă potabilă pentru sute de mii de oameni.

ce putem face noi?


În primul rând, să avem mai multă grijă în timpul ritualurilor obișnuite. Să închidem apa de la robinet atunci când ne spălăm pe dinți sau să facem dușuri mai scurte. Apoi, să căutăm produse de îngrijire și de make-up pe care sunt inscripționate denumirile „water-free” sau „waterless”.

Cremă Vitamin C Suspension 30% In Silicone

37 lei

Watermelon Brightening Serum Mini, Milk Makeup

57 lei

Honey Silk Waterless Tint, Pinch of Colour

125 lei