
Cezara Palade
29 ianuarie 2019
David Frossard, despre Desert Suave, noua lansare Liquides Imaginaires
Desert Suave, o nouă creație a casei de parfumerie de nișă Liquides Imaginaires, a ajuns, recent, pe rafturile Beautik Haute Parfumerie. GLAMOUR a avut ocazia să vorbească cu David Frossard, cofondatorul casei, despre inspirația din spatele acestei lansări.

David Frossard: „Un parfum bun este ca o persoană, nu te grăbi să îl judeci”
Să aflăm, deci, care este povestea noii compoziții și ce a inspirat crearea sa.
„Pentru Liquides Imaginaires, noi creăm de fiecare dată trilogii. Parfumurile sunt ca trei capitole diferite ale unei povești. Pentru povestea Les Eaux Imaginaires, Desert Suave este ultimul capitol din trilogie. Primul a fost Ile Pourpre, care vorbește despre o insulă imaginară, al doilea este numit Fleuve Tendre și vorbește despre un râu imaginar și o poveste de dragoste între un bărbat și o femeie.”

„Iar al treilea, Desert Suave, este inspirat de o oază.”
„Ne-am inspirat din cartea «O mie și una de nopți» – o poveste foarte interesantă despre plăcere. Tema cărții este plăcerea și cum ne conduce aceasta viețile, așa că am creat un parfum care reprezintă plăcerea și senzualitatea, aceasta este semnificația lui suav.”
„Desert Suave este puțin gurmand, dar nu dulce – este undeva la mijloc, pentru că dacă pui ingrediente dulci, le vei simți doar pe limbă, vei simți doar gustul. Însă Desert Suave este între plăcere și senzualitate, așa că va rămâne atât pe piele, cât și pe limbă, fiind mai senzual sau chiar aproape sexual.”
Iar ingredientele sunt cu adevărat speciale.

„Preferatele mele sunt curmalele, pentru că sunt un simbol al vieții în Orientul Mijlociu, la fel cum este fisticul în zona Mediteraneană. Ele reprezintă toate mâncărurile pe care le au ei, mâncăruri simbolice, foarte bune, dulci, dar nu exagerat de dulci.”

Desert Suave este un parfum al cărui scop este să năucească persoana care îl simte pe tine, explică Frossard.
„Vrem să creăm o experiență pentru persoana care va simți parfumul pe tine, un fel de miraj, ca atunci când ești în deșert și dintr-o dată vezi o oază. Din cauza căldurii extreme, ai halucinații, nu știi sigur dacă oaza există sau nu, îți pierzi simțurile. Acesta a fost scopul nostru când am creat acest parfum, vrem ca persoana care îl simte pe tine să își piardă controlul simțurilor.”

„Vrem pur și simplu ca cel care îți simte parfumul să își piardă reperele, să nu mai știe exact unde se află – aceasta este inspirația mirajului.”
L-am rugat pe David Frossard să facă un exercițiu de imaginație: să închidă ochii și să adulmece noua creație, iar apoi să ne spună ce simte când miroase acest parfum.

„Am sentimentul că mă aflu în Orientul Mijlociu, în marele deșert din Arbia Saudită, alături de prietenii mei. Este mâncare peste tot și am făcut focul în afara corturilor, fiindcă în deșert este foarte frig noaptea. Îmi amintește de acele momente pentru că o anumită rețetă de desert din Arabia Saudită constă dintr-o pastă caldă de curmale, iar când este foarte frig afară, acea pastă fierbinte de curmale te încălzește.”
L-am mai rugat și să ne spună care este cea mai dragă amintire a sa legată de miros...

„Pentru mine, această amintire este legată de Corsica, pentru că de acolo vine familia mea. Era vară, la începutul adolescenței, atunci când începi să ieși în lume, să petreci timp cu prietenii, ai primele sentimente de dragoste pentru fete, iar pentru tine înseamnă foarte mult, este totul foarte dramatic. Ei bine, a fost dramatic și pentru mine.”
„Îmi amintesc că, după o petrecere, fiindcă eram foarte tânăr, a trebuit să mă întorc acasă la miezul nopții, fiind nevoit să o las pe fata pe care o plăceam la petrecere și să plec. Eram puțin disperat, așa că m-am oprit pe drum și m-am întins undeva lângă o plajă, iar cum mă uitam la stele, am simțit mirosul tufișurilor corsicane în jurul meu. Acel miros m-a însoțit pentru o perioadă lungă de timp.”
Acel miros este legat de o amintire atât de personală, încât nu crede că l-ar putea adăuga vreodată într-un parfum, ne-a mărturisit Frossard.
Am vrut să aflăm și de ce l-a pasionat parfumeria de nișă...

„Parfumul de nișă îți cere să faci un efort pentru a-l înțelege. Este mai mult ca o carte, ori ca un film, ori ca o operă de artă, precum teatrul, trebuie să facem un efort pentru a-l putea purta. Însă când faci acel efort, te va schimba. Dacă porți unul dintre parfumurile noastre, acesta te va schimba. Nu va fi doar o experiență de tipul «OK, l-am cumpărat și mă bucur», el va fi mica ta comoară.”
Iar în cele din urmă, ne-a împărtășit un secret.
„Întotdeauna îmi acord mult timp pentru a înțelege un parfum nou. Un parfum bun este ca o persoană, nu te grăbi să îl judeci, nu te grăbi să judeci o persoană și nu te grăbi să judeci nici un parfum. Trebuie să îl pulverizezi, trebuie să aștepți cât timp este pe blotter pentru a simți diferitele fațete și, chiar dacă faci toate aceste lucruri, tot nu ai înțeles încă acest parfum.”

„Trebuie să îl porți cel puțin o zi întreagă pentru a începe să îl înțelegi ca pe un prieten, să înțelegi dacă ți se potrivește. Iar dacă există o conexiune, este bine, dar dacă nu există acea conexiune, mai bine nu îl porți.”
Go to page
We're sorry, it looks like your browser doesn't support this experience.