De Mădălina Ionescu

»

The new normal

Cum arată în prezent o vizită la salon aflăm de la Florin Noje, hair stilist și owner Salon Man!fest

„În siguranță”

este expresia care trebuie să descrie orice experiență în noul normal, chiar și una la salonul de înfrumusețare. Ceea ce se și întâmplă, pentru că se respectă toate normele de distanțare socială și de igienizare.

CITEȘTE

Am stat de vorbă cu Florin Noje, hair stilist și owner Salon Man!fest, despre provocările, dar și transformările constructive prin care a trecut industria.

Care a fost impactul pandemiei asupra industriei de frumusețe?

Ne-am inspirat din rezistența industriei - pronosticurile făcute în mai 2020 înclinau balanța către stabilizarea industriei prin prisma efectului terapeutic al frumuseții. Suntem deja de un an prinși în contextul pandemic. Dacă ar fi fost să cedăm emoției din primele momente și să mergem pe acel narativ al fricii generalizate și al lipsei de resurse, probabil că am fi fost anihilați complet.

În lunile ce au urmat lockdown-ului ni s-a demonstrat că aceasta e o rută viabilă. În salon vin cliente care spun: „Am venit ca să mă răsfăț, să-mi fac mai mult curaj”. E un fel e rezistență prin frumusețe, dar și un fel de avantaj competitiv pe care îl poți capăta - „Arăți bine, te simți bine.”

Să arăți bine în contextul constrângerilor inițiale a fost o provocare și poate părea o atitudine superficială. Însă e nevoie de frumusețe ca să trecem sănătoși peste această perioadă în care încep să se resimtă puternic efectele psihologice ale lipsei de mobilitate și de socializare. De aceea, noi am continuat să furnizăm starea de bine pe care o căutau clienții noștri. Salonul e gură de aer și așa ne-am dorit să rămână.

Cum s-a adaptat Man!fest la normele impuse de autorități și la acest nou normal?

Respectând toate recomandările. Era important să menținem salonul ca spațiu sigur, așa că, în paralel, ne-am informat de la nișe conexe, ca cea de dental, care a fost o inspirație din punctul de vedere al dotărilor, al reconfigurării spațiului, al triajului sau al modului în care au abordat interacțiunea după lockdown.

PROGRAMEAZĂ-TE
PROGRAMEAZĂ-TE

Bine, diferențele dintre cele două industrii sunt mari, însă ne-am impus să fim un spațiu sigur și am făcut tot ce ne-a stat în putință: am dotat salonul cu tot ce ține de partea de dezinfecție, am realizat dezinfecții.

Cum a fost reconfigurat spațiul?

Am redus numărul de scaune, am adăugat separatoare acolo unde a fost posibil, am ținut neapărat să fim foarte stricți cu timpii de programare. Mai mult, ne-am pus la dispoziția clienților în sesiuni VIP, la ore în care, de obicei, nu vine nimeni în salon.

Care este protocolul de siguranță pe din salon? Au existat training-uri pentru hair stiliști?

Sigur că da, însă aș puncta un aspect aici: training sună foarte tehnic. Dar da, am fost atenți la măști, la dezinfectarea mâinilor, a zonelor de contact, a ustensilelor, la preluarea temperaturii, la cum să te comporți dacă ai simptome, cum să manageriezi o situație în care clienții refuză să poarte masca. Însă, în seama noastră a mai fost un element vital: starea de spirit a echipei.

MAN!FEST PE FACEBOOK
MAN!FEST PE FACEBOOK

Pentru că la început am simțit frică din partea colegilor. Am lucrat cu ei, fiind conștient cât e de important să simtă sprijinul. Dar pandemia ne-a legat ca echipă.

Cum arată o vizită la salon acum? Ce trebuie să știe clienții inainte de a trece pragul Man!fest?

Cu mască. Am comunicat acest aspect și a fost oglindit constant în mediile sociale în care suntem prezenți. Odată cu relaxarea, am menținut programările cu „distanțare” pentru a evita aglomerația, am lucrat cu geamuri și uși deschise pentru a aerisi, avem lămpi UV care funcționează pe timp de noapte, dezinfectăm suprafețele după fiecare client.

Apoi, testăm periodic echipa. Ne-am asumat aceste cheltuieli pentru a fi un spațiu sigur, pentru a furniza o experiență sigură și necesară, solicitată de clienți parcă și mai mult pe fundalul lipsei de socializare.

Care este manifestul vostru în prezent?

„If you look good, you feel good”. Frumusețea a fost și este o cale de a rezista.

Cum crezi că arată viitorul pentru saloanele din România?

Pe termen mediu și lung, cred că vom fi martorii unei digitalizări și a unui consum mai ridicate. Dorința de a avea grijă de noi există și va exista în continuare. Vom vedea, la nivel de tipuri de produse, o mai mare atenție la partea de care, o creștere a produselor și a tehnicilor care protejează sănătatea și integritatea firului de păr, care sunt orientate și către protejarea mediului.

Cred, în aceeași măsură, că locul nostru de joacă ca experți nu va mai fi doar salonul, ci și extensiile sale virtuale: platforme, social media, site-uri de salon. Iar zona de asistență și consiliere va capăta valențe deosebite. Însă, la nivel de craft, de meserie, de colorare - aici nimic, niciodată, nu va lua locul unui expert. Așadar, viitorul aparține, ca întotdeauna, celor îndrăzneți.