Elisabeta Gedő

Glam Wonders

Ce așteptări avem de la modă în 2020

_

Așteptări? Vorba vine! Pentru că moda nu e o entitate cu conștiință de sine care să ne asculte oful la o cafea iar apoi să ne îmbrățișeze și să ne spună că va face tot posibilul ca lumea asta să devină un loc mai bun în ceea ce o privește.

Suntem cu toții în horă ___

Vorbim de un fenomen în care fiecare suntem o verigă, fie că ne place sau nu. Da, e normal să ne dorim ca cei care au o mai mare putere de decizie să schimbe ceva, dar și noi o putem face. Și începem prin a ne pune doleanțele pe avizier.


INCLUZIUNE

Vrem mai mult ___

Nu e o întâmplare că un brand ca Victoria's Secret urmează să-și reconfigureze imaginea. Anii 2020 vor fi, sperăm, mai incluzivi ca oricând cu o mare diversitate etnică și mult #bodypositivity. Pe scurt, vom vedea din ce în ce mai multe campanii și show-uri cu modele care sunt altfel decât albe și ultra skinny și cu modele non binare (care nu pot fi identificate neapărat ca fiind masculine sau feminine).


SUSTENABILITATE

Ce putem face noi ___

Ideal ar fi să ne oprim din cumpărat. Dar până vom ajunge în punctul acela de echilibru mental și sufletesc, putem să cumpărăm piese timeless, cât mai mult vintage, second hand și de pe site-uri cu "pre-owned fashion" precum vestiairecollective.com. Colega noastră Silvia a scris despre asta.

Ce așteptăm de la marile companii ___

Să ia sustenabilitatea în serios. Momentan articolele din materiale reciclate sau din surse sustenabile sunt parte din colecții speciale. Grosul producției de îmbrăcăminte se realizează în continuare din poliester nou-nouț sau din bumbac non-organic. Și ne dorim ca asta să se schimbe.


MATERIALE REVOLUȚIONARE

Vrem acele țesături din coji de fructe ___

În ultimii ani am tot făcut cunoștință cu o mulțime de materiale revoluționare, dar totuși nu le-am văzut în magazine. Așadar, să vină producțiile mari de piese din coji de ananas, coji de portocale sau piele vegană din iască, plută și alte origini vegetale.


MAI MULTĂ CREATIVITATE

Nu insinuăm că designerii n-ar fi creativi dar... ___

Parcă prea se grăbesc să recicleze estetica #oldCeline și #newBottega. Am văzut nenumărate variațiuni pe tema genții The Pouch de la Bottega. Și nu mă refer la brandurile fast-fashion ci la case mari de la care te-ai aștepta să vină cu direcții fresh. Exemplul de mai sus nu e singular. E suficient să arunci un ochi pe contul de Instagram @dietprada ca să te întrebi dacă mai există azi, totuși, originalitate.



MAI MULTE BRANDURI LOCALE

Știm că e greu, dar totuși... ___

Ne dorim să vedem cum moda locală crește. Vrem să descoperim branduri noi care să ne ademnească cu cel puțin o colecție pe an. Poate că una dintre soluții ar fi ca mai mulți tineri absolvenți/studenți ai secțiilor de modă să se asocieze atunci când încep un business. În 2020 vrem mai tare ca oricând să cumpărăm și să promovăm designerii locali!

Created with Newsroom AI

Go to page

We're sorry, it looks like your browser doesn't support this experience.