
Liliana Niculescu
Brand Story Time
gnana
_
Continuăm seria Brand Story Time, unde vrem să îți facem cunoștință cu antreprenori locali care ne povestesc despre provocările pe care le întâlnesc în drumul lor creativ.
_
Am vrut să luăm pulsul designului românesc sustenabil în România așa că am stat de vorbă cu Floriana Sandu, fondatoarea Gnana, un brand de haine care pune accentul pe materiale naturale și minimalism elegant.
\n
Cum te-ai gândit să lansezi brandul Gnana?
_
Gnana a apărut acum trei ani, după ce un timp am colaborat cu designerul Ioana Ciolacu. În toți acei ani, am fost alături de oameni care m-au inspirat mult. Între timp, studiam, aveam mulți ani de modelling în spate și o viziune clară asupra a ce urma, așa am reușit să transform o mare pasiune și moștenire de familie într-un business foarte personal.

\n
Cine se ocupă de designul produselor? Ce materiale folosești?
_
Eu mă ocup de dezvoltarea produsului, de la schiță la sampling, selecția materialelor, direcția artistică, imagine și, uneori, de comunicarea brandului. \nSelecția materialelor este primul și unul dintre cei mai importanți pași ai creației. De aceea, căutam cele mai interesante și sustenabile variante.

\n
\n
_
Originea materialelor are un impact social, dar influențează și procesul de curățare, îngrijire și purtare a unui produs. Așadar, lucrăm doar cu materiale naturale, vegetale sau cruelty free, majoritatea - cam 60% - reciclate (sau up-cycled). Restul e de proveniență locală sau de la țesătorii din Portugalia.
_
Fiecare textil trebuie să respecte niste criterii de selecție. Începem cu originea și natura materialului, compoziția. Cât despre materiale, folosim cel mai des inul, cânepa, bumbacul organic sau reciclat, vâscoza reciclată, modal, tencel sau lâna.

\n
Cum ai defini minimalismul și de ce l-ai ales ca parte importantă a brandului tău?
_
Un design simplu este foarte versatil și oferă nesfârșite posibilități de purtare și accesorizare. Poate fi interpretat într-o manieră foarte personală și aici este toată frumusețea.

\n
Sunt brandurile, chiar și cele la început de drum, mai implicate în ceea ce privește sustenabilitatea colecțiilor pe care le lansează?
_
Majoritatea brandurilor din afară, sau orice tip de business din domeniul modei apărute în ultimii doi ani, au ca valoare integrantă sustenabilitatea. Moda este unul dintre cei mai mari poluanți planetari, dar și un răspuns social. Singurul răspuns etic este un angajament mai mare față de planetă și oamenii ei.
_
Avem acces la toate aceste informații, știm ce abuzuri s-au făcut și se fac în continuare de dragul modei, dar fiecare dintre noi avem puterea și responsabilitatea să facem pași mici spre schimbări mari.

\n
\n
\n
Ce planuri ai pentru Gnana?\n
_
De anul ăsta studioul creativ se va afla în Paris, odată cu mutarea mea acolo. Producția rămâne exclusiv locală, în România. Vom lansa primele noastre denimuri din bumbac organic, cu tratamente ecologice, cum ar fi E-flow. Extindem rețeaua de colaborări cu magazine din Europa și SUA și ne îndreptăm atenția spre Australia, o piață foarte receptivă la moda sustenabilă.
\n
Alege și tu moda sustenabilă și pregătește-te pentru o nouă poveste din seria Brand Story Time.
Go to page
We're sorry, it looks like your browser doesn't support this experience.