
De Amalia Dobre
»
The archives game
Ce mai aflăm nou din trecut
Când eram mică, un loc în care aveam răbdare să stau mult timp era curtea vecinei noastre, tanti Livia. Curtea aia nu era ca toate curțile. M-am prins de asta într-o zi când râcâiam cu un băț la întâmplare în pământ și am găsit un omuleț din plastic. De-atunci, când aveau ai mei treabă și mă lăsau acolo, stăteam cu orele și săpam cu bețe în pământul ăla magic care dădea ceainice și cești colorate din plastic, omuleți, cartoane cu desene pe ele și alte jucării.
Tot ce trebuia să fac era să caut. Atât. Și ieșeau chestiile alea. Multă vreme am crezut că era ceva ce ținea de o superputere a mea. Până când i-am povestit mamei mele faza asta și cum credeam că am puteri supran… „A, păi acolo, la tanti Livia, a fost o grădiniță.“ Super!
Au urmat apoi alte locuri unde căutam chestii, podul casei, apoi alte case, anticariate, SH-uri și tot așa.
Sunt și pe Instagram câteva locuri care seamănă cu pământul din curtea vecinei noastre tanti Livia. Vă arăt cât să vă faceți o idee. Bine, pe scurt ideea e că puteți căuta și voi când vă place un designer sau un artist cu suficientă vechime să meargă un archive după nume.






În timp ce scria „Micul Prinț”, Antoine de Saint-Exupéry se consulta uneori cu Hedda Sterne, o suna să-i citească pasaje și a rugat-o să îl ajute să găsească un ilustrator bun pentru carte. Știu asta de pe contul Hedda Sterne Foundation. Și ce-i și mai tare la faza asta, Hedda a fost cea care l-a încurajat să ilustreze el însuși Micul Prinț.
De Hedda Sterne am aflat în 2017, la lansarea unui album la Muzeul Enescu. Întâmplător atunci erau expuse câteva picturi de-alea ei în mansarda unde era lansarea. Am citit despre ea apoi și am hotărât că îmi place foarte mult. Am găsit și arhiva asta care e preferata mea de pe Instagram.








Există și un risc când urmăriți arhive, pe care aș vrea să îl menționez. Se poate întâmpla într-o zi să vă apară în feed acest desen. Este pisica paleontologului Fielding B. Meek. Nu vreau să redau contextul, pentru că este trist, dar trebuie să știți că se poate întâmpla și așa.


Știți construcțiile care semnalizează intrarea într-o localitate. Pe Border Marks Archive sunt peste 200. Când le-am văzut prima oară așa la grămadă m-am gândit la Transformers. Schimbi orașul, pac, tadadada, se transformă în altă construcție. La fel de politicoasă. Bine ați venit! Drum bun!

Go to page
We're sorry, it looks like your browser doesn't support this experience.