De Mădălina Ionescu

»

Sustainable beauty

4 tendințe clean care vor fi pe buzele tuturor în 2021

Clean scene

Vești bune noul an are! Industria de beauty va face un pas și mai mare către tot ceea ce înseamnă frumusețe fără compromis.

Dacă 2019 ne-a demonstrat că putem împleti cu ușurință frumusețea cu tehnologia, 2020 a fost un an al introspecțiilor. Am început să vedem care este impactul nostru asupra planetei și am dat mai multe șanse ca oricând fenomenului clean beauty.

Știm că certificările (Ecocert, EWG Verified sau PETA) sunt esențiale, că formulele organice, bio sunt lipsite ingrediente nocive sau că ambalajele ar trebui să fie prietenoase cu mediul. Din fericire, sunt tot mai multe branduri ce refuză să pună semnul de egalitate între frumusețe și compromis. Iar în 2021 noi, consumatorii, vom culege și mai mult roadele acestor eforturi.

Iată 4 predicții pentru viitorul apropiat!

1. Transparență

»

Altfel spus, ingredientele din compoziții vor fi listate cât mai corect și mai transparent.

Pe piață există deja branduri care nu fac rabat de la această filosofie, dar vom vedea și mai multe. Se pleacă de la premisa că transparența și accesibilitatea construiesc încredere reciprocă. În plus, este o bună practică prin care brandul ne poate invita în universul alegerilor responsabile.

https://www.skinergist.com/I%E2%80%99m-Pure-Perfect-Cica-SPF-50

I'm Pure Perfect Cica Sunscreen, Suntique

O metodă ingenioasă vom vedea în curând la Garnier, la produsele de îngrijire capilară într-o prima instanță. Practic, acestea vor fi etichetate în funcție de impactul social și de mediu, primind calificative de la „A” la „E”, primul fiind considerat cel mai bun din clasă.

2. Refill, reuse

»

Sau felul în care un ambalaj poate fi văzut și ca un izvor care nu seacă niciodată.

Conform Life Cycle Association, un centru independent pentru studierea impactului pe care îl lasă ambalajele asupra mediului, o doză tip refill economisește 70% dioxid de carbon, 65% energie și 45% apă. Dacă aplicăm teoria asupra industriei de beauty, care creează 120 de milioane de ambalaje anual, opțiunea eco-friendly are un potențial uriaș.

https://ro.loccitane.com/rezerva-ulei-de-dus-cu-extract-de-migdale,54,2,98979,1041517.htm

Rezervă Almond Shower Oil,

L’Occitane a lansat deja o linie eco-refill cu ambalaje ce folosesc cu până la 90% mai puțin plastic. Alternative similare sunt și la The Body Shop, Ouai Haircare, Rituals. În materie de machiaj, parfumerie și skincare, găsești propuneri de la branduri pe site-uri printr-un simplu search cu termenul „refill” /„rezervă”.

3. Mind & body

»

Mai exact, industria de beauty își dă mâna cu cea de wellness, pentru a crea mai multe formule curate.

Potrivit Global Wellness Institute, piața de wellness a crescut simțitor în 2020, deoarece oamenii s-au concentrat mai mult pe produse tip mood booster și pe o abordare mai degrabă holistică a îngrijirii. Rămânem în continuare în căutarea calmului și a relaxării și asta ne dorim să scrie și pe etichetele produselor pe care le cumpărăm.

https://www.cultbeauty.co.uk/loum-be-calm-cleansing-balm.html

Be Calm Cleansing Balm, Loum

4. Waterless

»

Brandurile inovează prin formule fără apă, pentru a contribui la efortul mondial de reducere a consumului.

În produsele cosmetice, apa este folosită ca solvent, pentru a echilibra compoziția și a-i prelungi viața. So far so good. Dar imaginează-ți că formula pe care o folosești tu nu este unicat, ci fabricată la scară largă, ceea ce înseamnă cantități enorme de apă folosite. Dar ecuația este mai complexă de atât. Prin adăugarea de apă în produse, eficiența generală a acestora este redusă.

https://www.sephora.ro/par/sampon-balsam/par-normal/hydrating-shampoo-bar-with-aloe-vera-sampon-solid-hidratant-100-g-400999.html

Șampon solid Christophe Robin

Cu cât un produs este mai puțin eficient, cu atât consumi mai mult din el. Cu cât consumi mai mult, cu atât este nevoie de mai multe ambalaje, ceea ce creează mai multă poluare. Așa au apărut produsele solide (șampoane sau deodorante), cu 0 sau foarte puțin adaos de apă, pe care le vom vedea din ce în ce mai mult la raft.

Recycling in beauty

Un nou an, o nouă oportunitate de a fi mai atenți atunci când vine vorba despre starea mediului înconjurător.

Created with Newsroom AI

Go to page

We're sorry, it looks like your browser doesn't support this experience.